Puurs, 26.01.2017

STIHL integreert VIKING en focust vanaf 2019 op één enkel merk: STIHL

  • "Alles wat groen is, verandert in het oranje van STIHL"
  • Verandering van de merknaam om het groeipotentieel van het sterke merk STIHL te benutten
  • Een boost voor de werkgelegenheid in de fabriek van VIKING in Langkampfen

Vanaf 2019 zal de STIHL groep het volledige productassortiment van VIKING, de fabrikant van tuinmachines, uitsluitend onder de merknaam STIHL op de markt brengen. Zo zal de groep alle verkoop- en marketingactiviteiten onder één merknaam kunnen bundelen. Dr. Bertram Kandziora, Voorzitter van de Raad van Bestuur van STIHL, verklaart: "Wij zullen het bestaande verkoop- en omzetpotentieel van de huidige VIKING productlijn beter benutten onder het globale merk STIHL, dat internationaal meer bekendheid geniet." Anders dan het wereldmerk STIHL concentreerde VIKING zich tot op heden op de Europese markt. De verandering van de merknaam opent de weg naar de wereldwijde verkoop van de producten van VIKING op middellange termijn.

Versterking van de expertisedomeinen van het merk STIHL
Aangezien de productportefeuilles van de twee topmerken elkaar aanvullen, zal het totale aanbod niet veranderen. Het zal verder worden uitgebreid om te beantwoorden aan de behoeften van de klanten. "Door de twee productlijnen onder één enkele merknaam samen te brengen vergroten wij de transparantie en kunnen de vakhandelaars en de klanten zich beter oriënteren. Daarnaast verruimen wij de assortimentcompetentie van het merk STIHL", benadrukt Norbert Pick, Directeur Marketing en Verkoop. "De knowhow, de ontwikkelingsexpertise en de innovatieve kracht van het merk zullen toenemen, wat uiteindelijk de klanten in de vorm van nieuwe producten en functies ten goede zal komen", zegt Pick.

Garanties, reserveonderdelen en service van de VIKING producten veranderen niet
De verandering van de merknaam is een strategische beslissing in een perspectief op lange termijn. "We hebben tot de start in 2019 alle tijd om een zorgvuldige implementatie te verzekeren", zegt Dr. Kandziora. De STIHL groep garandeert dat de regelingen voor VIKING producten op het vlak van garanties, onderdelen en service ongewijzigd geldig blijven. Dr. Bertram Kandziora, Voorzitter van de Raad van Bestuur, legt uit: "Onze klanten kunnen voor de VIKING machines die ze hebben gekocht blijven rekenen op de beproefde diensten van de vakhandelaars."

De STIHL groep heeft in 2008 de productlijnen van de merken STIHL en VIKING gereorganiseerd. Sindsdien wordt al het elektrische handgereedschap van VIKING onder de merknaam STIHL op de markt gebracht. Dat heeft tot een aanzienlijke toename van de verkoop in deze productgroepen geleid.

Versterking van de werkgelegenheid in de fabriek van VIKING in Langkampfen
VIKING, een toonaangevende fabrikant van tuinmachines van hoge kwaliteit, maakt sinds 1992 deel uit van de groep STIHL. De productportefeuille van het topmerk omvat grasmaaiers, robotmaaiers, zitmaaiers, verticuteermachines, hakselaars en motorhakfrezen. Ze worden via gespecialiseerde vakhandelaars verkocht. Het in Langkampfen, Oostenrijk, gevestigde VIKING GmbH is al een belangrijke fabrikant van de accuproducten van STIHL. VIKING telt 450 medewerkers. "Met deze verandering van de merknaam stippelen wij het pad uit naar onze toekomstige groei binnen de STIHL groep. De fabriek in Langkampfen zal daar ook baat bij hebben. Alle banen blijven behouden en de werkgelegenheid wordt zelfs versterkt", zeggen Dr. Peter Pretzsch, General Manager van VIKING, en Dr. Bertram Kandziora, Voorzitter van de Raad van Bestuur van STIHL.

Downloads

Cookies op de STIHL website

Wij gebruiken cookies om u de best mogelijke ervaring op onze website te bezorgen. Als u doorgaat zonder uw instellingen te wijzigen dan gaan wij ervan uit dat u akkoord bent om cookies van de STIHL website te ontvangen. Niettegenstaande kan u deze instellingen te allen tijde wijzigen.

OK